Przejdź do treści
EBD 2020
Your official city guide to Bydgoszcz
#visitbydgoszcz

W muzycznych barwach romantyzmu

Gdzie?
W muzycznych barwach romantyzmu
Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Pomorskiej
Kai Bumann dyrygent
Witold Żołądkiewicz  baryton

 Antonín Dvořák (1841-1904) - Uwertura "Husycka" op. 67
 Gustav Mahler (1860-1911) - Cykl pieśni “Lieder eines fahrenden Gesellen"
Johannes Brahms (1833-1897) - I Symfonia c-moll op. 68

 Bilety do nabycia na www.ebilet.pl, w kasie biletowej FP
oraz w Biurze Podróży urlopy.pl ul. Magnuszewska 6, Bydgoszcz tel. 52 320 52 29  

Maestro Kai Bumann i symfonicy bydgoscy poprowadzą słuchaczy w krainę muzyki romantycznej skomponowanej przez jej wybitnych przedstawicieli. Gościem koncertu będzie baryton Witold Żołądkiewicz, solista Warszawskiej Opery Kameralnej, który prowadzi intensywną działalność koncertową, występując zarówno w wielkich formach symfonicznych, jak i w repertuarze pieśniarskim, co stanowi szczególnie ważną część jego działalności artystycznej. Wykona partie solowe w Mahlerowskim cyklu pt. "Lieder eines fahrenden Gesellen" - "Pieśni wędrownego terminatora". Pieśni te kompozytor napisał wyjątkowo do własnej poezji, która powstała pod wpływem wielkich emocji, płynących z nieszczęśliwej, bo niespełnionej miłości 24-letniego wówczas Mahlera. W pierwszej z pieśni - "Wenn mein Schatz Hochzeit macht" ("Gdy ukochana wychodzi za mąż") - radosny nastrój weselny dramatycznie kontrastuje z rozpaczą, oddając huśtawkę uczuć nieszczęśnika. Przywołanie natury najsilniej dochodzi w drugiej pieśni - "Ging heut’ morgen übers Feld" ("Poszedłem dziś rano na pola"). Bohater zachwyca się jasnym blaskiem słonecznym, całą naturą. I te przeżycia budzą w nim, ale na krótko, nadzieję na szczęście, aby pogrążyć ostatecznie w rezygnacji. W trzeciej pieśni - "Ich hab’ ein glühend Messer" ("Mam w piersi rozżarzony nóż") podmiot liryczny nękają tortury cierpienia, gdyż towarzyszy mu nieustannie obraz ukochanej kobiety. Pieśń ostatnia - "Die zwei blauen Augen" ("Dwoje niebieskich oczu") - ma charakter elegijny i przesycona jest nastrojem żałobnym. Pieśni charakteryzują wyrazista ekspresja i ,wyczuwalny wręcz, egzystencjalny ból istnienia.
do góry

We use cookies to facilitate the use of our services. If you do not want cookies to be saved on your hard drive, change the settings of your browser.

I understand