Nasz portal stosuje pliki cookies w celach świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie oraz w celach statystycznych. Konfigurację obsługi plików cookies możecie Państwo znaleźć w ustawieniach swojej przeglądarki.
Informacja turystyczna    Informacja Turystyczna    skontaktuj się z nami:  +48 52 340 45 50  e-mail facebook twitter foursquare2 instagram bip android iOS
Jedna z atrakcji turystycznych miasta - Tramwaj Wodny w Śluzie Miejskiej, fot. R.Sawicki
Jedna z atrakcji turystyczne miasta - Tramwaj Wodny w Śluzie Miejskiej, fot. R.Sawicki

 

Zakończył się remont Śluzy Miejskiej nr 2 w rejonie ul. Marcinkowskiego. Obiekt odrestaurowano pod nadzorem konserwatora zabytków. Budowlę można podziwiać między innymi z pokładu tramwaju wodnego.

Ze względów technicznych remont śluzy przy ul. Marcinkowskiego był najbardziej skomplikowany ze wszystkich prac prowadzonych na terenie Bydgoskiego Węzła Wodnego. W trakcie robót konieczna okazała się wymiana dna i wykonanie praktycznie nowych ścian komory śluzy. Po wypompowaniu wody okazało się, ze stan budowli jest dużo gorszy od przewidywanego. W ramach prac rewitalizacji poddano także pawilony maszynowni, mechanizm otwierania wrót i oczyszczono cegły w komorze śluzy. Wykonano też nowe ogrodzenie oraz zagospodarowano przyległy teren. Wyremontowany obiekt można podziwiać między innymi z pokładu  tramwajów wodnych pływających na linii „Staromiejskiej”. Z rozkładem rejsów można zapoznać się na stronie ZDMIKP.

Obiekt wybudowano w latach 1908-12. Jest częścią międzynarodowej drogi wodnej E70 łączącej między innymi Antwerpię, Berlin, Bydgoszcz, Kaliningrad i Kłajpedę. Koszt remontu Śluzy Miejskiej szacowany jest na 9 mln zł. Inwestorem jest RZGW

Projekt pod nazwą „Bydgoski Węzeł Wodny” został sfinansowany przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, którego celem była rewitalizacja i modernizacja trzech obiektów hydrotechnicznych zarządzanych przez Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Gdańsku: Śluzy Brdyujście, Śluzy Miejskiej nr 2 i Jazu Farnego.

Śluza w liczbach:

- Lata budowy – 1908-12
- Długość komory 57,4 m
- Szerokość komory – 9,6 m
- Różnica poziomów wody – 3 m
- Koszt remontu – 9 mln zł


Zobacz również:

turystyka wodna --> Wyrusz w rejs tramwajem wodnym

Szlak atrakcji i zabytków hydrotechnicznych --> Szlak zabytków hydrotechniki


W wyniku wielu działań, decyzją zarządu Stowarzyszenia European Route of Industrial Heritage, Exploseum. D.A.G. Fabrik Bromberg zostało włączone do Europejskiego Szlaku Dziedzictwa Przemysłowego (ERIH), zyskując rangę tzw. punktu kotwicznego Szlaku.

Kanał Bydgoski

Kanał Bydgoski jest najstarszym, czynnym do dnia dzisiejszego, śródlądowym kanałem wodnym w Polsce. Kanał został zbudowany w latach 1773-1774.

RO PTTK "Szlak Brdy" oferuje usługi przewodnickie w jęz.polskim, niemieckim, angielskim, włoskim i  rosyjskim - przewodnicy posiadają uprawnienia państwowe.

Wrzesień 2017
P W Ś C Pt S N
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

Wiadomości

Bydgoszcz - Tripadvisor Travellers Choice 2017

Newsletter

e-mail facebook twitter foursquare instagram android BIP

Informacja Turystyczna

ul. Batorego 2

tel. +48 52 340 45 50

bci@visitbydgoszcz.pl