Nasz portal stosuje pliki cookies w celach świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie oraz w celach statystycznych. Konfigurację obsługi plików cookies możecie Państwo znaleźć w ustawieniach swojej przeglądarki.
Informacja turystyczna    Informacja Turystyczna    skontaktuj się z nami:  +48 52 340 45 50  e-mail facebook twitter instagram bip android iOS
Jedna z atrakcji turystycznych miasta - Tramwaj Wodny w Śluzie Miejskiej, fot. R.Sawicki
Jedna z atrakcji turystyczne miasta - Tramwaj Wodny w Śluzie Miejskiej, fot. R.Sawicki

 

Zakończył się remont Śluzy Miejskiej nr 2 w rejonie ul. Marcinkowskiego. Obiekt odrestaurowano pod nadzorem konserwatora zabytków. Budowlę można podziwiać między innymi z pokładu tramwaju wodnego.

Ze względów technicznych remont śluzy przy ul. Marcinkowskiego był najbardziej skomplikowany ze wszystkich prac prowadzonych na terenie Bydgoskiego Węzła Wodnego. W trakcie robót konieczna okazała się wymiana dna i wykonanie praktycznie nowych ścian komory śluzy. Po wypompowaniu wody okazało się, ze stan budowli jest dużo gorszy od przewidywanego. W ramach prac rewitalizacji poddano także pawilony maszynowni, mechanizm otwierania wrót i oczyszczono cegły w komorze śluzy. Wykonano też nowe ogrodzenie oraz zagospodarowano przyległy teren. Wyremontowany obiekt można podziwiać między innymi z pokładu  tramwajów wodnych pływających na linii „Staromiejskiej”. Z rozkładem rejsów można zapoznać się na stronie ZDMIKP.

Obiekt wybudowano w latach 1908-12. Jest częścią międzynarodowej drogi wodnej E70 łączącej między innymi Antwerpię, Berlin, Bydgoszcz, Kaliningrad i Kłajpedę. Koszt remontu Śluzy Miejskiej szacowany jest na 9 mln zł. Inwestorem jest RZGW

Projekt pod nazwą „Bydgoski Węzeł Wodny” został sfinansowany przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, którego celem była rewitalizacja i modernizacja trzech obiektów hydrotechnicznych zarządzanych przez Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Gdańsku: Śluzy Brdyujście, Śluzy Miejskiej nr 2 i Jazu Farnego.

Śluza w liczbach:

- Lata budowy – 1908-12
- Długość komory 57,4 m
- Szerokość komory – 9,6 m
- Różnica poziomów wody – 3 m
- Koszt remontu – 9 mln zł


Zobacz również:

turystyka wodna --> Wyrusz w rejs tramwajem wodnym

Szlak atrakcji i zabytków hydrotechnicznych --> Szlak zabytków hydrotechniki


Jesteście ciekawi jakie industrialne sekrety skrywa Bydgoszcz? Odkryjcie przemysłową historię Bydgoszczy. W miniony weekend podczas Bydgoskiego Festiwalu Wodnego „Ster na Bydgoszcz” (19-21.06.2015 r. ) zainaugurowano funkcjonowanie Szlaku Wody, Przemysłu i Rzemiosła TeH2O w Bydgoszczy.

Herb Miasta na RatuszuW herbie Bydgoszczy widoczna jest brama miejska z trzema basztami, uniesioną broną i wpółotwartymi wrotami. W dawnych czasach bramy miejskie były jednak zamknięte i pilnie strzeżone.

Introligatornia Bydgoszcz

W okresie dwudziestolecia międzywojennego działało 11 drukarń w Bydgoszczy, które łącznie zatrudniały około 500 osób. Bydgoszcz była największym ośrodkiem drukarstwa w północnej części prowincji poznańskiej.

Czerwiec 2018
P W Ś C Pt S N
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

Wiadomości

Newsletter

e-mail facebook twitter instagram android BIP

Informacja Turystyczna

ul. Batorego 2

tel. +48 52 340 45 50

info@visitbydgoszcz.pl