Przejdź do treści
EBD 2020
Your official city guide to Bydgoszcz
#visitbydgoszcz

Muzyczne skarby baroku

Gdzie?
Muzyczne skarby baroku
Orkiestra Kameralna Capella Bydgostiensis

Jacek Rogala dyrygent

Dominik Wroniszewski obój    

 

Johann Pachelbel (1653 - 1706) - Kanon D-dur

Antonio Vivaldi (1678 - 1741) - Koncert obojowy C-dur RV 447

Tomaso Albinoni (1671 - 1751) - Koncert obojowy d-moll op. 9 nr 2  

Georg Friedrich Händel  (1685 - 1759) - Concerto grosso G-dur op. 6 nr 1  HWV319

Arcangelo Corelli (1653 - 1713) - Concerto grosso D-dur op. 6 nr 1    

 

 

Bilety do nabycia na www.ebilet.pl, w kasie biletowej FP
oraz w Biurze Podróży urlopy.pl ul. Magnuszewska 6, Bydgoszcz tel. 52 320 52 29  

 

Największe osiągnięcia w baroku wyznaczają nazwiska takich kompozytorów, jak Vivaldi, Händel i Bach. Ramy epoki wyznacza z jednej strony rok 1600, kiedy wystawiono we Florencji pierwsze zachowane dzieło operowe (zwane wówczas dramma per musica) Jacopo Periego zaś z drugiej 1750, kiedy zmarł Jan Sebastian Bach. Słowo barok nie miało pierwotnie żadnego związku z ze sztuką dźwięków. Wywodziło się z języków romańskich i używano go już w wieku XVI, dla określenia tego, co w sztuce dziwaczne, śmieszne i nieregularne. Nazwy barocco używano też w jubilerstwie dla oznaczenia nieregularnego kształtu perły. Określenie "barokowy" w odniesieniu do muzyki po raz pierwszy pojawiło się w 1734, w recenzji z premiery baletu Rameau "Hyppolite et Aricie" w znaczeniu "osobliwy", "dziwaczny". Rousseau w Słowniku muzycznym (1768) "barokowymi" nazwał takie zjawiska w sztuce dźwięków, jak zakłócanie harmonii, pojawienie się dysonansów, nienaturalność śpiewu. Cóż, niestałość ludzkich gustów jest nieprzewidywalna, a muzyka baroku jest wciąż nader lubiana, także przez młodzież i przeżywa swoisty renesans popularności…Wieczór barokowych hitów poprowadzi Jacek Rogala, od 2001 dyrektor naczelny i artystyczny Filharmonii Świętokrzyskiej w Kielcach i Festiwalu Świętokrzyskie Dni Muzyki. Koncerty obojowe zagra  Dominik Wroniszewski. Młody utalentowany instrumentalista, absolwent bydgoskiej Akademii Muzycznej, kameralista oraz muzyk solowy. Pierwszy oboista Filharmonii Koszalińskiej, swoją drogę zawodową rozpoczął już podczas studiów. Obecnie współpracuje z wieloma instytucjami i zespołami w kraju jak choćby Polska Filharmonia Kameralna w Sopocie czy Orkiestra Kameralna  Capella Bydgostiensis. Uczestnik wielu zagranicznych tournée i festiwali. Niedawno rozpoczęta kariera solowa została dobrze przyjęta przez publiczność oraz prasę i media, według których artysta zabłysnął mistrzostwem i niebagatelnym talentem.
do góry

We use cookies to facilitate the use of our services. If you do not want cookies to be saved on your hard drive, change the settings of your browser.

I understand